Trwa ładowanie proszę czekać ...

Przyszłość biznesu kwiatowego

7 września 2016

Jeśli spojrzymy na to jak obecnie funkcjonuje branża kwiatowa to przede wszystkim można mówić o tym, że handel jest mocno rozdrobniony i nie ma tutaj jednolitej linii działania dla całej branży. Dlatego tak często pojawiają się różnorakie problemy z jej funkcjonowaniem. Branża powinna ze sobą współpracować zamiast działać na zasadzie przepychania. Można bowiem powiedzieć, że jest wiele różnych zagrożeń dla sprzedaży kwiatów.

Między innymi musimy zwrócić uwagę na to, że ludzie na kwiaty wydają coraz mniej pieniędzy. Dodatkowo praktycznie na każdą okazję obecnie możemy słyszeć, że nie kupuje się kwiatów, ale coś zamiast kwiatów. To wszystko sprawia, że ta sprzedaż zdecydowanie spadła i dla firm, które w tej właśnie branży działają jest to spory problem. Możemy słyszeć coraz częściej o tym, że ludzie kierują się ceną a nie tym jaką jakość usług zagwarantować może florysta. Takie narzekania możemy słyszeć ze strony florystów.

Jak się jednak spojrzy na ich działania możemy zobaczyć, że również floryści również tak działają i coraz bardziej zwracają uwagę na to jaka jest cena kwiatów a nie to jaki materiał kwiatowy mogą od danego dostawcy otrzymać. To istotny problem, który także wpływa niekorzystnie na tą branżę. Takie funkcjonowanie tego rynku nie zapowiada nam nic dobrego. Trzeba się liczyć z tym, że trudno będzie tutaj oczekiwać zmian. Najważniejsze pozostaje jednak po stronie firm, które w tej branży działają. Jeśli one nie będą podejmować jakichś stanowczych działań to nie ma co liczyć na to, że sytuacja jakoś będzie się zmieniać.

Hurtownie jednak jak można zobaczyć podejmują takie działania, w ramach których chcą optymalizować swoje wyniki finansowe. Coraz częściej mamy dążenie do tego, by w miarę możliwości skutecznie budować swoje zyski. Widać, że ogranicza się natomiast firmy, które mają ten rynek psuć. Było dość długi czas tak, że pojawiały się firmy, które gwałtownie obniżały swoje ceny i chciały w ten sposób szybko walczyć o klientów. Na dłuższą metę nie ma to jednak większego sensu, tak bowiem tylko psuje się rynek.

Dlatego wydaje się, że firmy, które chcą poważnie zadbać o funkcjonowanie tej branży w naszym kraju powinny dążyć do stworzenia warunków, w których rzeczywiście będzie można konkurować, ale ta konkurencja będzie zdrowa i na dobrze przygotowanych zasadach. Jeśli przygotuje się dobrą strategię funkcjonowania dla całej branży to oczekiwać można, że to przyniesie zadowalające efekty i każdy będzie mógł z tego korzystać. Ta współpraca po prostu może przynieść wszystkim wiele korzyści. Mimo tego, że taka wola współpracy się pojawia ten nowy sezon nie będzie łatwy dla firm z tej branży.

Można jednak oczekiwać, że szanse na takie zadowalające efekty będą się pojawiać. Na pewno budowanie silnego rynku kwiatowego to coś co udało się między innymi w Holandii i warto zacząć działać w taki sam sposób jak włodarze tamtego kraju. To jak się wydaje wzór, który pozwala nam zobaczyć jak można sensownie wszystko ustalić i zagwarantować sobie sprawną współpracę między sprzedawcami a ogrodnikami, tak by każdy z tej współpracy był zadowolony.