
1. Warto się uczyć
Zanim będziemy rozpoczynać swoją działalność na rynku kwiatowym na pewno dobrze będzie poznać jak ten rynek funkcjonuje od podszewki. Warto sprawdzić publikacje, które się do niego odnoszą, zobaczyć co mogą nam zaoferować różnorakie szkoły florystyczne.
2. Dobre miejsce to połowa sukcesu
Jeśli otwieramy kwiaciarnię taką kluczową decyzją będzie między innymi wybranie dla siebie odpowiedniej lokalizacji. Trzeba wybierać takie miejsce, gdzie nasza działalność będzie zauważalna i dostępna dla klientów. Może nie ma sensu w ogóle wchodzić na ten rynek, jeśli nie będziemy mogli zainwestować w dobrą lokalizację. Na uboczu debiut może się okazać całkowicie nieudany.
3. Zwykły bukiet to już za mało
Przy dużej konkurencji na tym rynku trzeba pamiętać, że oczekiwania klientów również będą zróżnicowane. Dlatego właśnie warto szukać dobrych pomysłów, tak by mieć dla klientów rzeczywiście atrakcyjną oryginalną propozycję. Obecnie nie wystarczy już zwykły bukiet trzeba mieć dobry pomysł na kwiaty.
4. Zgodnie z planem
Jeśli mamy już lokalizacje i wiemy co chcemy oferować będzie można przygotować dokładny biznesplan, w którym na pewno trzeba krok po kroku wypisać sobie wszystkie koszty jakie będzie trzeba ponieść, należy ocenić szansę na sukces.
5. Nie każda pora dobra na start
W przypadku firm, które zaczynają działalność należy wybrać dobry moment. Należy pamiętać, że rynek jest cały czas mocno sezonowy i dobrze będzie rozpocząć działania w takim momencie, który da nam możliwość na sprawne działanie w tych najważniejszych dniach takich jak Dzień Kobiet czy koniec roku szkolnego.
6. Nie tylko giełda
Jeśli chcemy dobrze działać musimy mieć dobre kwiaty. Wtedy klient będzie chciał do nas wracać. Dlatego warto szukać dobrze dostawców dla siebie. Oprócz tego, że mamy dostępne hurtownie można się także samodzielnie udawać na giełdy kwiatowe i tam szukać dla siebie propozycji. To jednak taka opcja, która będzie odpowiednia dla tych, którzy mają pracownika. Najczęściej bowiem sprzedaż jest w nocy i trudno będzie się tam udać, jeśli cały dzień będzie się spędzać w kwiaciarni.
7. A może franczyza?
Można zminimalizować swoje straty, jeśli będziemy dobrze analizować popyt, tak by sprowadzać wyłącznie takie kwiaty rzeczywiście wzbudzające zainteresowanie. Jeśli chcemy unikać ryzyka będzie można także decydować się na franczyzę.
8. Kwiaty są kluczowe
Kwiaciarnia może mieć w sprzedaży także kwiaty doniczkowe, ale również karty okolicznościowe czy inne ozdobne gadżety. Dzięki temu można swoją ofertę poprawić i tym samym nasza oferta stanie się dużo bardziej atrakcyjna dla klientów.
9. Zarzuć sieć
Wydaje się, że obecnie kluczowa sprawa to reklama w sieci. Można mieć profil w sieci społecznościowej, gdzie będzie można pokazywać swoje zdjęcia z bukietów jakie się wykona, by klient zobaczył co potrafimy.